dinsdag 9 maart 2010

Game of film?


Gister heb ik voor de verandering zitten kijken naar een game... Normaal gesproken kijken je 's avonds even fijn een filmpje met een bak met chips, maar gister was ik bij een vriend die even een Playstation 3 te leen had en daar het spel Heavy Rain voor had. Tijdens het spelen van dat spel heb ik contant op het puntje van me stoel gezeten! Het verhaal is super goed, het is onmogelijk dat je niet mee getrokken word in het verhaal. maar je beslist zelf hoe het verhaal loopt, door keuzes te maken. Het spel is heel gemakkelijk uitgelegd een toets waarbij je meerkeuze vragen moet beantwoorden, als je vervolgens een vraag beantwoord heb wordt je doorgestuurd naar de volgende vraag, of naar een hele andere vraag, dat ligt eraan wat voor keuze je maakt.. hoe je uiteindelijk alle vragen beantwoord maakt het einde van de film, hoe het afloopt.

Mensen die wel een God of War hebben gespeeld kennen wel de Quick time events, Heavy Rain bestaat bijna alleen maar uit deze Quick time events, maar die zijn zo spannend, dat het perfect werkt door het hele spel heen.

De grote vraag is nu, speel je een Game of speel je gewoon een film, waarbij je de keuzes maakt hoe de film gaat aflopen?

Heavy Rain is een game, waar je in een film speelt. Het werkt heel erg goed en daarom vraag ik mij ook af waarom dit de eerste game is die dit zo succesvol maakt. Ik heb zelf geen PS3, maar dit is echt een game wat mij zou overhalen om er één aan te schaffen... maar helaas ben ik een arme student =P

Geen opmerkingen:

Een reactie posten