woensdag 10 februari 2010

Van idee tot item


Eindelijk konden we vandaag zitten op stoelen en aan een tafel. De meubels waren gearriveerd en de mochten naar de zolder van Gameship worden gebracht waar wij als Mjuks gaan werken.

De afgelopen dagen zijn we al een beetje bezig geweest met het team builden van de Mjuks groep, maar omdat er nu echt tafels en stoelen waren konden we dan nu echt beginnen met alle uitleg voor het maken van Items.

In de vergadering van het management die we afgelopen maandag hadden kwamen we op het idee om een dagje 'van idee tot item' te doen. daarmee willen we de groep leren hoe het process verloopt van het maken van een idee van een item, hoe het Infosheet en callsheet ingevuld moeten worden en vervolgens hoe de groep moet filmen met de camera's die tot onze beschikking zijn en de microfoons die wij gebruiken.

Mijn onderdeel daarvan was het uitleggen van manieren om te brainstormen. Ik ben eerst gisteravond begonnen met het opzoeken van een aantal handige methodes die handig zijn om te gebruiken bij het bedenken van een item. Zo ben ik op een website gevonden, daar heb ik een aantal manieren van gekopieerd naar een bestand. Die methodes waren uitgelegd in het engels dus heb ik ze nog een keer in het Nederlands uitgelegd. Vervolgens heb ik de regels voor brainstormen opgezocht en ook in het document gedaan. Als laatste heb ik een paar van de voorgaande afleveringen opgeschreven met daarachter een korte uitleg wat er in de items komt, zodat mensen wat inspiratie op kunnen doen. In Indesign heb ik dit vervolgens in een tof documentje gezet.

Vandaag zijn de leden van het management die meedoen aan de uitleg van idee tot item, ieder aan een tafel gaan zitten. We kregen plus minus een half uur de tijd om het onderdeel uit te leggen. Daarna gaat het groepje die de uitleg heeft gehad naar de volgende tafel waar de volgende uitleg word gegeven.

In mijn mini lesje Brainstormen vroeg ik iedereen of ze al eerder in de Minor Concepting hadden gezeten, zodat ik alvast een beetje kon inschatten of ze al wat ervaring hadden met brainstormen en concepten. Daarna legde ik uit dat er regels waren tijdens het brainstormen die verstandig is om in je achterhoofd te houden tijdens het brainstormen. Daarna zijn we gewoon gaan brainstormen naar een item met een methode uit het documentje dat ik had gemaakt.

Elke groep nam de methode erg goed op en deed erg leuk mee, ook bij de andere lesjes. Het was een leerzame dag voor iedereen en iedereen heeft er wat aan gehad. vanaf morgen kunnen we echt beginnen, dan kunnen we ook doelen voor de secundaire groepjes worden uitgelegd (wat de groepjes aan het einde van een bepaalde periode af moeten hebben).

We Mjuksen morgen weer verder =P

Geen opmerkingen:

Een reactie posten