dinsdag 30 maart 2010

Opname basketbal zonder te lopen

Vandaag dinsdag, de eerste keer sinds donderdag dat ik weer terug ben op Mjuks HQ

Vrijdag was er een basketbal clinic in Wieringerwerf, bij de basketbal vereniging waar ik bij zit. Hiervoor heb ik ten eerste de poster gemaakt, maar ik ben die dag ook gaan filmen. Thomas van het Mjuks management heeft mij eerst even geholpen om wat dingen uit te leggen van de camera. Maar ik had de avond hiervoor ookal een beetje met de camera zitten klooien, dus Thomas hoefde niet meer veel uit te leggen over de camera.

Toen ben ik daar de hele dag gaan filmen. De gene die de clinic deed had een soort van programma, dit deed hij 4keer. 3keer voor een basisschool en 1keer voor vrije inschrijvingen en voor leden van de vereniging. Dit was mooi voor mij, zo kon ik van verschillende kanten het zelfde shot maken zonder meer camera's te hebben.

Ik zal van de week beginnen met monteren, uiteindelijk is het de bedoeling om het filmpje op de website te zetten. En misschien komt er nog een dvd, maar daar moet ik even tijd voor hebben en even kijken hoeveel kosten daaraan vast zitten.

Maar dan gister!
Ik was gister regisseur, maar hier had ik nog een paar meer dingen voor moeten voorbereiden als dat ik gedaan had voor gister. ik had ten eerste de locatie nog even beter op moeten zoeken. aangezien ik er vanuit ging dat het gewoon in een sporthal zou zijn ergens in de stad. Maar dat viel flink tegen. De locatie waar we moesten filmen was bij NOC NSF, maar de sporters van de olympische spelen trainen, net zoals het nationaal rolstoel basketbal team van Nederland.

Het item wat we gingen filmen ging over rolstoel basketballers en laten zien dat de sport niet zomaar voor mietjes is, maar een bikkel harde sport.

Maar zoals ik al zei had ik al regisseur iets meer moeten regelen. Ik had moeten regelen dat ik precies wist welk shot ik wilde maken, ik moest regelen wat wanneer opgenomen zou worden en ik had de camera dudes wat beter moeten aansturen, in dit geval waren dat Thomas en Wesley.
Maar dat zijn allemaal dingen om van te leren en ik had ook al snel zelf door dat ik die dingen had moeten regelen, maar voor de rest ging het erg goed.

Ik ben op een gegeven moment gaan mee doen met het rolstoel basketballen, wat erg, erg! zwaar was voor me armen. Die gasten doen rijden constant in een rolstoel en weten niet beter, maar ik deed het voor het eerst. het was echt enorm zwaar, maar wel een toffe ervaring en een hele andere kijk op het spelletje basketbal!

Mjuks Out!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten