woensdag 19 januari 2011

Please fix my knee!

Het is nu alweer een jaar terug denk ik, dat ik tijdens een basketbal wedstrijd door mij knie heen zakte. Ik ben een vrij fanatieke basketballer, ik doe dit al zo'n 15 jaar en kan er ook niet genoeg van krijgen, mijn verslaving is daarom ook wel basketbal. Ik heb een aantal jaar terug nog op hoog niveau gespeeld maar omdat ik toch maar gekozen heb van de zekerheid van een baan waarmee je niet plots na een blessure je leven kan weggooien heb ik gekozen om toch maar wat meer bezig te gaan met school als met sport. Zo ben ik gewoon weer gaan basketballen bij de vereniging waar ik was begonnen in Wieringerwerf.

Tot een jaar terug ging dat geweldig, toen zakte ik dus door mij knie heen. Hiervoor heb ik net zoals elke andere sporter natuurlijk ookal wat andere blessures gehad, paar keer door me enkel gegaan, beetje last gehad van me rug, maar dat ging allemaal vanzelf over, beetje rust en ik kon weer de volle 100% ertegenaan. Met me knie ging dat alleen niet zo makkelijk.

In eerste instantie dacht ik dat ik vrij snel er weer bovenop zou zijn, dit was een stuk minder waar als gehoopt. Na een paar weken rust te hebben gehad dacht ik wel weer mee te kunnen doen aan een training, en daar ging het weer fout. Vervolgens heb ik dan toch maar besloten de fysiotherapeut op te gaan zoeken. Hier heb ik 2 maanden bij gelopen, toen ging het eigenlijk wel weer heel goed met me knie, ik was op zo'n punt dat ik weer rustig ben gaan meetrainen met basketbal, maar aangezien het seizoen afgelopen was en de trainingen ook zo'n beetje tot z'n einde kwamen heb ik niet meer volop mee gespeeld.

Tijdens de zomer kon ik niet gaan stil zitten, dat zou A. niet goed zijn voor me knie en B. kan ik zelf namelijk niet bepaald stil zitten de hele zomer. Maar na een warme zomer te hebben gehad en veel van de omliggende (saaie) landschap te hebben gezien waar ik woon, zat het basketbal seizoen er weer aan te komen.

Een week voor het seizoen echt zou gaan beginnen was er een toernooi, waar het team waar ik in speel ook voor werd uitgenodigd. Ik voelde me er helemaal klaar voor en kon niet wachten. Tijdens het toernooi heb ik voor de zekerheid toch een knieband gedragen, maar dat heeft toch niet geholpen. Na de laatste wedstrijd, met letterlijk nog 3 seconde te spelen op de klok, zakte ik weer door me knie heen. Vanaf dat moment wist ik dat er iets mis was, wat niet zou helen door middel van rust, er moest iets in me knie niet op de juiste plek zitten.

Sinds dien heb ik nogal wat dokters bezoekjes gehad en ben ik een aantal keer naar het ziekenhuis geweest en gister kreeg ik dan te horen dat ik morgen eindelijk een kijk operatie krijg! Volgens de dokter zit mijn meniscus niet meer helemaal goed. (voor de mensen die geen idee hebben wat wat is in het mensen lichaam, je meniscus houd je knie op de juiste plek)

We zullen het morgen gaan zien...

Waarom ik hierover een blogpost schrijf... geen idee, moest het gewoon even kwijt, of je het gaat lezen of niet zou mij een worst zijn.. naja als je onderhand hier ben aangekomen zal je wel meer gelezen hebben waarschijnlijk.. Jeej =P

JB out!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten